donderdag 6 januari 2011

Nova Zembla

Hoor net op radio 1 dat Reinout Oerlemans de 'Overwintering op Nova Zembla' gaat verfilmen, in 3D nogwel! Ben benieuwd, in mei draaien en in december in de bios.
Lourens Haquebord (Rijksuniversiteit Groningen, de grootste expert in Nederland op het gebied van Arctische studies, volgens de Telegraaf), heeft Oerlemans de sfeer proberen te laten proeven met verhalen over hoe het voelt om daar rond te lopen. Volgens Hacquebord is Spitsbergen een goed alternatief om opnames te maken. Met foto's, die ik de komende tijd op dit blog ga plaatsen, zal ik ook proberen de sfeer van Nova Zembla op te roepen, ben er tenslotte ook 2x geweest. Mogelijk dat ik ook wat anekdotes van onze 2 reizen zal posten.
Panorama Nova Zembla.
Vanaf het 'Behouden Huis' naar de Kara zee gezien.
(De afgelopen 2 weken hebben Willy (mijn vrouw) en ik de trilogie 'In de Ban van de Ring' opnieuw bekeken. Volgens mij heeft Peter Jackson per film meer dan een jaar gedraaid, het resultaat is er dan ook naar. Voor deel 1 'The Fellowship' is hij in 1997 begonnen met het script en was de film uiteindelijk in 2001 klaar. Ben dus wel erg benieuwd wat Oerlemans van 'Nova Zembla' maakt binnen zo'n kort tijdsbestek).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten